„ZA CZYM TĘSKNI HANIA” ? – nowa antyreklama z tucholskich ulic (Aktualizacja)

Gama to ogólnopolska, spółdzielcza sieć sklepów spożywczych, która zrodziła się w formie koncepcji  w 2010 roku z inicjatywy PSD i Spółdzielni Partnerskich, a już w czerwcu 2011 w Zakopanem ruszyła pierwsza placówka pod tym szyldem. Sieć bazuje na sklepach już działających oraz nowo otwieranych w ramach Spółdzielni współpracujących z PSD. Celem jej powołania było wsparcie Spółdzielni w podtrzymaniu lojalności dotychczasowych klientów, a jednocześnie pozyskania nowych odbiorców – głównie osób młodych, oczekujących szerokiego wyboru oraz szybkiej, kompleksowej obsługi. W całej Polsce sklepy Gama utrzymują jednolite standardy w zakresie wizualizacji, asortymentu podstawowego i obsługi.

https://sklepygama.pl/o-nas/kim-jestesmy/

Buahaha!

Proszę wybaczyć, ale nic mnie tak dzisiaj nie ubawiło, jak porównanie reklamowego banera i ambicji tej sieci handlowej, która ma w Tucholi kilka punktów.

gama

Dosyć tej darmowej kryptoreklamy, przejdźmy do konkretów. Nic mnie nie obchodzi, czym firma handluje i jakie ma osiągnięcia, moją uwagę przykuło coś zupełnie innego.

Czytelniku, oglądasz może rodzimego,  telewizyjnego”tasiemca” pt. „Na Wspólnej?”.

Tak?

Gratuluję odporności. Kiedyś spróbowałem i jakoś nie udało się przebrnąć przez treść dłużej, niż przez kwadrans. Nie, bynajmniej, powodem nie była fabuła ( denna), a przeświadczenie, że filmowcy zwyczajnie „schrzanili” tytuł. Zgodnie z zasadami, powinien on brzmieć: „Przy Wspólnej”, a tak, palec na pilocie sam przycisnął guzik z napisem „OFF”.

Podobnie jest z banerem reklamowym, który jakby nigdy nic, stoi sobie vis-à-vis kościoła pw. Bożego Ciała w Tucholi. Tuż obok, sklep wymienionej sieci. Sklep, jak sklep, miła obsługa, towar, jak wszędzie, bez zbędnych cenowych „wodotrysków”. Popatrzmy na jego baner reklamowy, bo to on jest tutaj najważniejszy.

Urodziwa niewiasta tęskni, a w tle cukierkowy widoczek, z pełnym koszykiem przyczepionym do roweru. Już wiemy o tym, że: „Hania tęskni„.

I bezceremonialne zderzenie z zasadami poprawnej pisowni. Hania nie tęskni „za czymś”, a… DO CZEGO tęskni Hania!

Konkluzja? Jaka pisownia, taka sieć.

Amen.

***

DSC05828

Dzisiaj, 20-07 (środa) nastąpiła zmiana, problematyczny plakat zastąpiony został innym, z podobną treścią, tym razem jednak, jej formę, można uznać za powiedzmy… dopuszczalną. Oznacza to, że firma jednak stara się zadbać o swoją markę, to pocieszające, ale faktem jest też, że grafik – autor kampanii reklamowej tej firmy, powinien zleceniodawcy zwrócić wynagrodzenie.

_________________________

IMG_2304Mariusz R.Fryckowski

Fot. TOKiS – PRESS