3 grudnia 2020

TELEWIZYJNO FILMOWA AGENCJA PROMOCYJNA

TUCHOLSKA OFICYNA KULTURALNA i SPOŁECZNA tokIs – press tv

GMINA TUCHOLA na Facebooku, czyli…, czy propaganda sukcesu właśnie powróciła?

3 min read

Przyzwyczailiśmy się do tego, że ten najbardziej popularny na świecie portal społecznościowy, stanowi miejsce do lansowania się w każdej dziedzinie. Są oczywiście wyjątki, jednym z nich jest  nasz portal, który worem znanego publicysty – „mówi jak jest”.

Od kilku dni Gmina Tuchola założyła swój profil, zaniedbując swoją macierzystą, witrynę miejską. Ta, choć otrzymała nowa szatę graficzną jest delikatnie mocno zapomniana w aktualizacji. Kiedy wgłębimy się w treści jeszcze bardziej, to odnajdziemy informacje, które aktualne były kilka lat temu! Administrator powinien stracić pracę, to pewne.

Nowy  profil gminy w Facebooku prawdopodobnie w zamierzeniach, ma ukazywać turystom wyłącznie pozytywny obraz Tucholi i okolic, przekłamując jednocześnie rzeczywistość.  Tuchola jest jednym z wielu miasteczek, którego władze rozpaczliwie walczą o przetrwanie w oczach wyborców. Jednocześnie mając zapewnione wpływy do kasy, nie do końca starają się lobbować na korzyść mieszkańców. Reszta to pozytywny PR (pijar). Takie nastawienie jest czymś powszechnym i nasze władze nie są jakimś ewenementem.

Odrobinę sytuacja zmienia się, kiedy gmina proponuje, częściej narzuca nowe podatki. Wtedy przydają się media, na które zwala się obowiązek informowania o nich. Marna droga, lepszą byłoby wykorzystanie współczesnych środków przekazu do zaproponowania wpierw nowych zmian i wysłuchanie drugiej strony – społeczeństwa, a następnie poprzez naszych reprezentantów – radnych doprowadzenie sprawy do końca. W Tucholi zmiany się przyklepuje, na kolejnych, nadzwyczajnych sesjach Rady Miasta.

  • Takich informacji w nowym profilu facebookowym Gminy Tuchola nie odnajdziemy.
  • Jest tam za to mnóstwo pozytywów:
  • Powstaną klasy sportowe!
  •  Rozstrzygnięcie przetargu na remonty chodników,
  • Na kogo mamy oddać głos w plebiscycie ogłoszonym przez  jedno z mediów,
  • Zabawa w przypominanie starych fotografii wykonanych w przed laty w Tucholi,
  • Propozycja wydzierżawienia wybetonowanego klepiska w centrum miasta,

itp…

Zaproponowany przez gminę wizerunek Tucholi, jako prężnie rozwijającego się miasta jest zafałszowany i podszyty powszechnym bezrobociem i nic nierobieniem urzędników, odpowiadających za wizerunek miasta. Biorąc pod uwagę , a choćby stan czystości miasta, budzi on spore kontrowersje, czego dowodem jest niezliczona ilość fotografii prezentujących śmieci na terenie samej Tucholi. Dalej, jest odrobinę lepiej, ale to zawdzięczamy władzom lokalnym (wójtom, sołtysom).

Na facebookowym profilu gminy z pewnością nie odnajdziemy fotografii  skandalicznego stanu miejskich ulic, rozrośniętych i zaniedbanych drzew, które nie tylko stanowią zagrożenie dla ludzi, ale również ich mienia.

Skala zaniedbań w gminie Tuchola przeraża i poraża i żadna propaganda sukcesu tego nie zmieni.Oceni ten stan turysta, który przejdzie  główną ulicą miasta oraz zwiedzi rynek, odnosząc wyłącznie pozytywne wrażenia. Jednak nie daj Bóg, jeżeli zejdzie z uczęszczanego szlaku…

A to zaledwie czubek góry lodowej!

Zamierzana promocja turystyczna Tucholi w Facebooku jest jak do tej chwili tylko zamierzeniem, bo więcej tam autopromocji władz gminnych, niż propozycji dla turystów. Oczywiście, zawsze pozostają grzyby lub mordowanie zwierząt z dwururki. I dlatego jest, jak jest i zawsze tak będzie, chyba, że… pójdziemy wszyscy po rozum do głowy i dokonamy diametralnych zmian.

_______________________

(mrf.)

 

Please follow and like us:
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook