DOBRE, BO POLSKIE. KUPUJ TYLKO W POLSKICH SKLEPIKACH I MARKETACH

To nic nowego, polskie, znaczy dobre, nawet wtedy, gdy wśród artykułów są te, które w swoim składzie mają pół tablicy Mendelejewa. Prócz wózka zakupowego i toreb ekologicznych warto zabrać również okulary, bardzo się przydają.

Polskie sklepy oferują nam porządek i możliwość wyboru. Świadomy konsument czyta etykiety towarów, które być może nabędzie. Po co faszerować się syropem glukozowo – fruktozowym, który obecny jest zarówno w napojach, jak i przetworzonym mięsie, po co kupować świństwo, które w swoim składzie ma olej palmowy, skoro obok leży masło i inne towary, które właśnie ten tłuszcz mają w swoim składzie. A to zaledwie wycinek tego, co możemy napotkać na półkach.

Po co nam Lidle, Biedronki, Tesco, Netto, czy inne wynalazki, na których łamiemy języki, skoro mamy:

1. Społem – ogólnopolska sieć handlowa spółdzielni spożywczych. Pełna nazwa to Powszechna Spółdzielnia Spożywców „Społem”, która została założona już w 1868 roku w Łodzi. Przetrwała burzliwe wydarzenia w Polsce do chwili obecnej. Czasami niesłusznie kojarzona z czasami PRL. Obecnie skupia ponad 4000 sklepów w całej Polsce. Ale nie tylko, poza sklepami posiada własne magazyny, zakłady przetwórstwa spożywczego, placówki gastronomiczne, hotele. Łączne zatrudnienie w Społem to ponad 50 tys. pracowników. Poza sklepami z nazwą Społem, do sieci należą również marki takie jak sklepy LUX, Lux–mini, Dyskonty S i Świat dobrych ubrań.
2. POLOmarket – polska sieć supermarketów, która powstała w 1997 roku w wyniku połączenia się pięciu właścicieli posiadających 27 sklepów na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Supermarkety POLOmarket można znaleźć w małych miejscowościach jak i dużych miastach, i jest ich obecnie 410 sklepów w całej Polsce.

3. Piotr i Paweł – jedna z największych sieci delikatesów w Polsce. Została założona w Poznaniu w 1990 roku przez Eleonorę Woś wraz dwoma z synami. Jak można się domyślać, to właśnie ich imiona tworzą nazwę sklepów. Firma nie tylko tylko prowadzi własne sklepy, ale również na zasadach franczyzy. Obecnie w całej Polsce jest 97 sklepów Piotr i Paweł.

4. MarcPol – sieć sklepów założona przez Marka Mikuśkiewicza w 1988 roku. Hasło reklamowe MarcPolu „Popieraj swoje” świadczy o tym, że firma jasno zaznacza, iż jej kapitał jest w 100% polski. W całej Polsce jest 66 sklepów MarcPolu, głównie w Polsce wschodniej.

5. Alma –  polskie przedsiębiorstwo handlu detalicznego. Firma jako spółka Alma Market S.A. notowana jest na GPW od 1994 roku, aczkolwiek jej korzenie sięgają aż 1945 roku. Wcześniejsza nazwa firmy to KrakChemia SA, którą Skarb Państwa (który był jej wcześniejszym właścicielem) sprywatyzował. Teraz już jako Alama należy do polskich właścicieli. W skład sieci wchodzą 43 sklepy w całej Polsce. Firma zatrudnia ponad 2 tys. pracowników.
  • Stokrotka
  • Grupa Specjał (Nasz Sklep, Delikatesy Premium)
  • Chata Polska
  • Topaz
  • Czerwona Torebka
  • LD Holding S.A. (Sieć 34, Livio, eLDe)
  • PGS (Top Market, Minuta 8, Delicia)
  • Małpka Express
  • Dino
  • Arhelan
  • Chorten
  • Eko
  • Twój Market
  • Sano
  • Wizan
  • Frac
  • Sedal
  • Słoneczko

Co jeszcze przemawia za tym, żeby kupować w polskich sklepach? One nie wyprowadzają zysków i jest w nich czysto.


(red.)

Źródło: wszystkocopolskie.blogspot.com