„Kieruj się rozsądkiem” – kampania społeczna (WIDEO)

Kieruj się rozsądkiem – to hasło rozpoczętej we wtorek kampanii społecznej adresowanej przede wszystkim do pieszych, motocyklistów i osób starszych. Policja apeluje, by na drogach nie tylko przestrzegać przepisów, lecz także być życzliwym i powstrzymać się od agresji.

Policja w spotach z serii "Kieruj się rozsądkiem" namawia do mniej agresywnej jazdy

Policja w spotach z serii „Kieruj się rozsądkiem” namawia do mniej agresywnej jazdy

fot. Policja

– Z roku na rok mamy mniej ofiar śmiertelnych i z tego z pewnością możemy się cieszyć, ale patrząc na inne kraje europejskie mimo wszystko jest jeszcze wiele do zrobienia – mówił rzecznik komendanta głównego policji insp. Mariusz Sokołowski na konferencji prasowej zorganizowanej na warszawskim parkingu, na który trafiają auta zniszczone w wypadkach.

Kampania „Kieruj się rozsądkiem” jest adresowana przede wszystkim do motocyklistów, seniorów i pieszych.

– Kierujemy ją do różnych odbiorców, ale przede wszystkim do tych, którzy są najczęściej sprawcami i ofiarami wypadków drogowych – dodał Sokołowski.

Ze spotów, które będą emitowane w telewizji i radiu można się np. dowiedzieć, że w 2012 r. na polskich drogach w wypadkach uczestniczyło 2395 motocyklistów (co dziesiąty zginął, a niemal 80 proc. zostało rannych), pieszy jest ofiarą wypadku średnio co 51 minut, a co siódmy senior biorący udział w wypadku jako pieszy traci w nim życie.

– Przyczyniają się do tego niekorzystne warunki atmosferyczne, wcześnie zapadający zmrok i gorsza widoczność – dodał rzecznik KGP, apelując do pieszych i kierowców o większą niż zwykle ostrożność.

Wszystkie spoty kończą się hasłem: „Każdy wypadek to suma różnych zdarzeń. Wielu z nich możesz uniknąć. Kieruj się rozsądkiem”. Na filmach, w większej części animowanych, widać np. rozmawiającego przez komórkę biznesmena, który wcześniej krzyczy na współpracowników; gospodynię domową, która przebiega przez jezdnię na czerwonym świetle, a wcześniej irytuje się mlekiem, które wykipiało (oboje zostają potrąceni przez samochody); jest też kierowca, który spycha z drogi motocyklistę, a wcześniej spóźniony wybiega z domu.

„Kieruj się rozsądkiem” to pierwsza kampania społeczna polskiej policji współfinansowana w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Na projekt dotyczący bezpieczeństwa w ruchu drogowym przeznaczono 16 mln zł (w latach 2012-15), z czego na kampanię – 1,6 mln zł.

(red.)

http://regiomoto.pl/