„…ludzie, ja nie wiem, ale prezes spółdzielni mieszkaniowej chyba zwariował…!”

Jedno z naszych aut regularnie, każdego dnia, bez znaczenia, czy jest to święto, czy dzień powszedni, od bardzo wczesnych godzin rannych patroluje miasto w „poszukiwaniu symptomów minionej nocy”. Zwykle z tego swoistego patrolu powraca około godziny siódmej. Później trwa przerwa do około godziny 10:30, by ponownie wyruszyć w trasę w poszukiwaniu nowych tematów. Dzisiaj było inaczej…

„Masz nową pocztę” – zasygnalizował komputer w naszym służbowym aucie. Rzeczywiście, w gmatwaninie pocztowej odnajdujemy list od naszego czytelnika, który sądząc z tonu wypowiedzi, jest zbulwersowany tym, co zobaczył.

„…ludzie, ja nie wiem, ale prezes spółdzielni mieszkaniowej chyba zwariował, żeby wydać zgodę na powieszenie tego dziadostwa na bloku!

Byliśmy bardzo blisko miejsca zdarzenia, dotarcie  zajęło nam dosłownie minutę.

Zaciekawiona grupka osób przygląda się operacji wieszania gigantycznego banera znanej firmy ( no, i macie spryciarze darmową reklamę). Wymieniają uwagi, niestety, nie nadają się do powtórzenia. Jest  zbyt wiele „stanowczości” w słowach, które wypowiadają. Znak naszych czasów, Tuchola przejmuje najgorsze wzorce z miast znacznie większych, pozwala się oplakatować dosłownie wszędzie. Dzisiaj reklama zasłoniła blok przy Alei LOP, a jutro znajdzie się na którymś z kościołów? To nie jest wykluczone.

Oczywiście, cała sprawa nie jest przypadkową, ktoś uznał, że reklama umieszczona na bloku mieszkalnym będzie świetną formą dochodu, być może również obniżenia opłat za mieszkania tych, którzy właśnie w tym budynku mieszkają, ale jest coś nienormalnego w takim postępowaniu. Jesteśmy przekonani, że inne zdanie ma prezes spółdzielni, może zainteresowani mieszkańcy. Zapytamy o to pana burmistrza już w kolejnym odcinku „Kwadransa z Burmistrzem”.

Podobne koszmarki pojawiły się w różnych punktach miasta.

Oto kolejny baner tej samej firmy, który szpeci miasto, tym razem dokładnie obok budynku sądu, przy Dworcowej.

Tuchola ma przyciągać również estetyką miasta, niestety, reklamy nie mieszczą się w tym pojęciu. W naszym mniemaniu, należy tę szpetotę natychmiast… usunąć!

____________________

(red.)

Fot. mrf.