Na nasłuchu. Urząd Miasta i Gminy w Tucholi testuje działania odnowionej witryny

baner_top.png

UMiG rozpoczął testy swojej odnowionej witryny. Zmieniło się wiele, około 22:00 odnowiony portal rozwinął przez chwilę swoje możliwości na tyle, że nasz system „wczesnego ostrzegania natychmiast zareagował”. Nasze elektroniczne oko natychmiast zwróciło się w tę stronę. Całość wygląda dość imponująco i zgodnie ze współczesną modą.

Zastosowano dość popularny dla portali informacyjnych szablon interaktywny, który przyciąga uwagę zmieniającymi się automatycznie oknami w których widoczne są najnowsze wiadomości. Utrzymano dotychczasową kolorystykę, choć włączono motywy regionalne, które kojarzą się jednoznacznie –  z haftem kaszubskim. Niestety nie widzimy postępów w kwestiach językowych, na co wielokrotnie zwracaliśmy uwagę. Zdecydowanie brakuje strony anglojęzycznej z myślą o gościach zza granicy. Szkoda, bo to ważne, choć ufamy, że i to wkrótce ulegnie modernizacji.

Stronę główną podzielono na kilka działów tematycznych, których nazwy i piktogramy jasno określają charakter informacji, które można tam uzyskać. To dobrze prognozuje wszystkim, którzy szukają łatwego dostępu do wiedzy o mieście i gminie.

Nie brakuje i ozdobników w których internauta ma możliwość obejrzenia zdjęć zarówno tych ze świata architektury i przyrody, jak również ze świata biznesu, co jednoznacznie łączy się z ukazaniem np. terenów inwestycyjnych.

Całości dopełnia ukazanie specjalnego okna, gdzie przybyli spotykają Burmistrza Tucholi, pana Mirosława Kowalskiego, który w minutowym wystąpieniu wita przybyłych. Dobry pomysł!

Z portalu łatwo można przejść do jednostek podległych UMiG, jak i do organizacji, które ten portal rekomenduje.

Niestety w dalszym ciągu brakuje osobnego okna w którym znajdziemy w sposób intuicyjny wszelkie istotne numery telefonów, adresy poczty elektronicznej w tym do Burmistrza i Przewodniczącego Rady Miasta oraz referatów urzędu. Warto nad tym popracować. Uporządkowano i zaktualizowano informacje o MBP, skąd zniknęły wreszcie zdezaktualizowane informacje w dodatku błędnie, pod względem historycznym zredagowane. Obecnie wszystko w tej kwestii wygląda normalnie, a płynne dotarcie do MBP oddaje obraz rzeczywistości, czyli działań, które ta jednostka realizuje i to zupełnie nieźle.

Oczywiście, niemożliwością jest określenie kwoty, którą urząd poświęcił wyremontowaniu swojej witryny, ale jedno jest pewne, że czas był już najwyższy, aby tego dokonać. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że autopromocja miasta i gminy to jeden ze środków do sukcesu, a tę wartość trudno przeliczyć na pieniądze.

Brawo!

______________________

(red.)