Przejazdy kolejowe – miejsca bardzo niebezpieczne

942780_374819809296033_1279289961_nPostępowanie kierowców bywa dziwne, nieprzewidywalne, ba, nawet absurdalne, świadczą o tym zastraszające statystyki i skutki wypadków w tych szczególnych miejscach.

Przejazdy kolejowe to miejsca przecięcia się torów ruchu pojazdów i pieszych z torem ruchu pojazdów szynowych. Miejsca takie są oznaczane specjalnymi znakami ostrzegawczymi o katalogowych symbolach A9 lub A10 . Są to miejsca niezwykle niebezpieczne, w których w każdym przypadku należy zachować szczególną ostrożność, a więc wzmożoną uwagę i koncentrację.

 Przejazd kolejowy z zaporami Przejadz kolejowy bez zapór

Kierujący zbliżający się do przejazdu kolejowego powinien ograniczyć prędkość lub nawet zatrzymać się w celu przeprowadzenia analizy aktualnej sytuacji na przejeździe. Uwaga ta dotyczy wszystkich – bez wyjątku – przejazdów kolejowych: zarówno tych, które wyposażono w urządzenia zabezpieczające, jak i tych bez takich urządzeń.. Jeśli nawet przejazd kolejowy posiada urządzenia zabezpieczające (zapory, półzapory, sygnalizację świetlną) , trzeba się liczyć z możliwością wystąpienia awarii mechanizmu lub niedyspozycją dróżnika (np. zasłabnięcie) . W takim przypadku jedynie zachowanie najwyższych środków ostrożności zapobiegnie zderzeniu z pociągiem, prawie zawsze tragicznym w skutkach.

Przepisy przepisami, kierujmy się zawsze zdrowym rozsądkiem i regułą ograniczonego zaufania, będzie bezpieczniej.

(red.)