Ścieżka do Bladowa bez fajerwerków? Jakie będą tego konsekwencje?

12 czerwca br. gmina Tuchola ogłosiła przetarg na „Rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 240 Chojnice – Świecie poprzez budowę drogi rowerowej na odcinku Bladowo – Tuchola”. Zadanie polega na budowie drogi rowerowej o szerokości 2,5 m o nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej, z dopuszczeniem ruchu pieszych.

Na terenie miasta Tucholi wydzielono drogę rowerową o szerokości 2 m i chodnik o szerokości 2 m. W celu zrealizowania zadania bez ingerencji w grunty obce, przesunięto oś drogi wojewódzkiej o około 1,3 m co pozwoliło na lokalizację chodnika i drogi rowerowej w istniejącym pasie drogowym drogi wojewódzkiej.

W ramach zadania zostaną również utwardzone zjazdy indywidualne i publiczne oraz skrzyżowania. Ponadto zaprojektowano poręcze sprężyste oddzielające jezdnię od drogi rowerowej oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. Przewidziano również nowe nasadzenia zieleni w obrębie projektowanej ścieżki.

Zadanie jest dofinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach Działania 3.4 Zrównoważona mobilność miejska i promowanie strategii niskoemisyjnych. Zakończenie zadania przewidziano do 10 września br.

Jak wynika  informacji ścieżka będzie tą z gatunku „oklepanych”, tym samym magistrat prawdopodobnie nie zdecyduje się na zastosowanie najnowszych technologii, które stosują już inne gminy, a mianowicie dodanie do kruszywa środka fosforyzującego, który spowoduje, że ścieżka będzie świeciła własnym światłem w dodatku za darmo. Konsekwencją tego najprawdopodobniej będzie ustawienie w przyszłości latarń, o co z pewnością wystąpią użytkownicy z myślą o swoim bezpieczeństwie.

Szkoda, chyba straciliśmy szansę posiadania czegoś wyjątkowego w skali POLSKI.


(red.)

Dodaj komentarz