„W kolejce po życie” – film Promujący Numer Ratunkowy 112 ?

Jako pierwsi pokazujemy  film, za który zapłaciliśmy grubo ponad 10 000 złotych.

Tylko w 2015 r. w Centrach Powiadamiania Ratunkowego w Polsce odebrano ponad 21 milionów zgłoszeń z czego ok. 85 % tj. prawie 18 milonów było złośliwych, fałszywych i anulowanych!!! Każdego dnia operatorzy numeru alarmowego odbierają ok. 25 tysięcy fałszywych zgłoszeń!

W ramach rządowego „Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2016 i 2017″ Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy w trakcie realizacji projektu pn. „Powiat Tucholski zagrożenia w sieci widzi, na nie reaguje, przeciwdziała i społeczeństwo edukuje” pilotażowo rozpoczął w Powiecie Tucholskim szeroką kampanię informacyjną dotyczącą popularyzacji numeru alarmowego „112”, a przede wszystkim jak z niego prawidłowo korzystać.

W trakcie realizacji projektu na terenie całego powiatu tucholskiego pracownicy wydziału przeprowadzili spotkania z dorosłymi, a także dziećmi i młodzieżą z 28 szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, w których udział wzięło ok. 6000 osób.
Kampania ma podnieść świadomość społeczną w zakresie obejmującym funkcjonowanie numeru alarmowego „112″, aby numer ten wybierać tylko z określonym przeznaczeniem, gdy zagrożone jest życie, zdrowie lub mienie, ale przede wszystkim ma na celu ograniczyć fałszywe i bezzasadne zgłoszenia, które skutecznie blokują ten numer i uniemożliwiają szybkiemu dodzwonieniu do operatora numeru alarmowego osobie realnie potrzebującej pomocy.

Takie zgłoszenia jak złośliwe, fałszywe i anulowane to około 85 % wszystkich połączeń odbieranych przez operatorów numeru alarmowego „112”.
W ramach projektu zrealizowany został film edukacyjny pt. „112 W KOLEJCE PO ŻYCIE”, który jest ogólnodostępny i może być wykorzystywany przez wszystkich np. podczas zajęć wychowawczych we wszystkich szkołach szczebla podstawowego, gimnazjalnego, ponadgimnazjalnego i wyższego, a także w każdej instytucji i placówce na terenie naszego województwa czy kraju realizujących zadania z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa.

Patronat nad projektem: Wojewoda Kujawsko-Pomorski.

Organizator projektu i filmu edukacyjnego: Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy.

Pomoc w realizacji filmu edukacyjnego: Komenda Wojewódzka Policji w Bydgoszczy, Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu, Grupa Ratownictwa PCK w Bydgoszczy, „KAPRAL-CAR” w Mamliczu, Restauracja „KARRAMBA” w Bydgoszczy, Zespół Szkół Mechanicznych Nr 1 w Bydgoszczy.

Film edukacyjny współfinansowali: Starostwo Powiatowe w Tucholi, Gmina Tuchola, Gmina Cekcyn, Gmina Gostycyn, Gmina Kęsowo, Gmina Lubiewo, Gmina Śliwice.

Aktorzy biorący udział w filmie edukacyjnym pochodzą z Powiatu Tucholskiego.

***

Nasz komentarz.

Jak na film za tak duże pieniądze, już teraz można uznać go za fatalną pomyłkę zleceniodawców i finansujących. Film posiada wiele mankamentów warsztatowych, a „uspokojenie” rozedrganego obrazu z wykorzystaniem standardowego filtra pochodzącego z YT, to zwyczajny skandal.

O ile w materiał zaangażowano prócz statystów służby, co jest słuszne, tak przekoloryzowano fakt  zablokowania ich działań w chwili krytycznej czyjąś głupotą. Pozoranci / aktorzy są kompletnie niewiarygodni, a to już wina specjalistów od makijażu. Do odtworzenia ran, które miały dodać dramaturgii, zwyczajnie się nie przyłożyli. Wykonanie zbliżeń twarzy jest kompletną pomyłką.

Film jest zbyt długi, co zapewne ma usprawiedliwić jego koszt. Pierwotnie spot miał trwać około 3 minut i ten pomysł był dobry. Materiał 6-ścio minutowy dla ewentualnego widza w dodatku młodego, jest „nie do strawienia”. Tym samym ilość wyświetleń spotu będzie podobna jak w innych produkcjach o podobnym charakterze.

Do wykonania ujęć z góry wykorzystano kamerę zamontowaną prawdopodobnie na dronie, niestety, ktoś postanowił o tym, aby wykonać zdjęcia podczas złej pogody. Efekt nie jest porażający, równie dobrze podobne obrazki można uzyskać z kamery zamontowanej na… latawcu z Lidla.

Film bezwzględnie powinien zostać albo drastycznie przemontowany, albo wykonany raz jeszcze. W tej formie jest produkcją typową i dostępną w portalach społecznościowych. Jeżeli rzeczywiście ma trafić na anteny telewizji ogólnopolskich, będzie z tym spory problem, żadna stacja nie zaryzykuje emisji podobnego… knota.

Zadajemy sobie fundamentalne pytanie, czy strona zlecająca tę „produkcję” zadała sobie trud i obejrzała ten materiał przed jego premierą?

Aktualizacja.

Obecnie dokonano zmian w publikacji filmu. „Uspokojono” obraz, niemniej, wersję pierwotną TOKiS – PRESS na wszelki wypadek zapisał, jest do dyspozycji.

____________________

(mrf.)

Wykorzystano:

Kadr z filmu.

Opis znajdujący się pod filmem.

Całość pochodzi z witryny YT

Link: https://www.youtube.com/watch?v=a1-n8ymfp74