sob. Kwi 4th, 2020

Telewizyjno – Filmowa Agencja Promocyjno – Informacyjna

Nowa witryna Starostwa Powiatowego w Tucholi

2 min read

Internauta odwiedzający regularnie witrynę tucholskiego starostwa zdziwi się, właśnie zmienił się szablon, a sama strona nabrała blasku.

Jest dużo lepiej. Wpada w oko ruchomy pasek, na którym pojawiają się istotne informacje. Jeżeli przeszkadza, można go wyłączyć. Górną belkę podzielono na pięć tematycznych części:

  1. Aktualności,
  2. Powiat,
  3. Turystyka,
  4. Projekty,
  5. Kontakt.

Szczególnie ważny dla turysty, inwestora, petenta jest szybki kontakt, teraz nie będzie z tym problemu.

Część informacji jest niedostępna, zapewne budowa strony jeszcze trwa. Bardzo ważnym jest, aby w dziale turystyka pojawiły się informacje dotyczące biur turystycznych, informacji o dostępnych przewodnikach ( ludzie i broszury) i najważniejsze, musi się pojawić informacja podana w trzech językach:

  • Niemieckim,
  • Angielskim,
  • Rosyjskim.

Najważniejsze, to kwestia telefonów, które odbierać będą ludzie z umiejętnościami posługiwania się językami obcymi, zwłaszcza w sezonie. Dział turystyka ma łatwe, intuicyjne połączenie z witryną poświęconą borowiackim szlakom. Dobrze, że nie zapomniano o infrastrukturze „mówiących kamieni”, a te warto już dzisiaj, na pięć minut przed sezonem, sprawdzić w jakim są stanie.

W każdym dziale brakuje drobiazgu – widocznej ikony pozwalającej na szybki powrót do strony głównej starostwa i to należałoby przemyśleć, choć tematyczna witryna jest podstroną, a główna jest ciągle aktywna w każdej przeglądarce – kwestia przyzwyczajenia sprawa czysto kosmetyczna.

W bocznym, prawym menu pojawiły się nowe możliwości, a wśród nich oczekiwany infoalert – przydatna opcja, jak widać, starostwo wyciągnęło wnioski z chwil próby – nawałnicy.

Jest widoczne połączenie, co ważne z działającymi witrynami tematycznymi, np. TPK, LGD i innymi – świetnie!

Utrzymanie witryny w konwencji zieleni, prócz skojarzeń z Borami Tucholskimi nie męczy oka, cały portal wygląda dobrze i co ważne, nie ma w niej tzw. „wodotrysków”, czyli ozdobników, które odciągają uwagę widza, czytelnika.

I rzecz najważniejsza, brakuje dobrych zdjęć, filmów poświęconych powiatowi oraz prezentacji. Internautów powinien przywitać Pan Starosta, to pewna analogia z witryną gm. Tuchola,  dobry obyczaj, warty powielenia, wszak wszyscy uczymy się na błędach. Jest ich niewiele, a to cieszy.

Oczywiście zastanawia koszt tych zmian, ale o tym opowiemy w swoim czasie.


(red.)