27 lutego 2021

TELEWIZYJNO FILMOWA AGENCJA PROMOCYJNA

TUCHOLSKA OFICYNA KULTURALNA i SPOŁECZNA tokIs – press tv

Unijno – MONowska beczka „kapuchy”, na drogi?

4 min read

Nie można nie lubić marszałka naszego województwa, w rozmowie bezpośredniej to miły, sympatyczny człowiek, chociaż samorządowiec, a tych jak wiadomo trzeba od czasu do czasu zmotywować, aby w ich arteriach nie odłożył się nadmiar cholesterolu.

Na wokandę powróciły budowy dróg w naszej okolicy, to pokłosie wizyty pana marszałka w naszym rejonie. Pięknie tę wizytę relacjonują sąsiednie media, więc nie ma powodu w sposób specjalny się o  nich rozpisywać. DW 241 z Tucholi do Sępólna Krajeńskiego i dalej, będzie miała największą przyszłość, bo pojawiły się oprócz plotek… konkrety. Rzeczywiście, mamy tutaj do czynienia z drogą strategiczną, czyli partycypował będzie w kosztach rząd, ściślej MON. Nie miejmy jednak złudzeń, bo realizacja przebudowy w naszych opłotkach potrwa dwa, może trzy lata, a znając drogowców to i cztery. Nie wiemy czy będą ścieżki rowerowe, właściwie niczego nie wiemy, bo informacje są dawkowane równie skutecznie, co eksperymentalne szczepionki na covida . Ogólne  deklaracje marszałkowskie są optymistyczne i rzeczywiście potrafią poprawić humor… na jakieś sześćdziesiąt sekund. Z pewnością zepsuły humor gospodarzowi Sępólna, który miał prawo poczuć się rozczarowanym, po marszałkowskich newsach.

Przydatny link.

Wiemy już z całą pewnością, że pierwszeństwo w budowie obwodnicy będzie miało Sępólno ( „numer jeden”), o czym jasno mówi pan marszałek  w rozmowie z dziennikarzem lokalnego radia, podczas ostatniej wizyty właśnie tam. A co z tucholską? Cóż, jak zwykle…

Niemniej, pojawiło się światełko w tunelu do wieczności, o czym mówi Urząd Marszałkowski w Toruniu. Poczytajmy i pośmiejmy się, bo jest z czego.

W tym roku planowane jest rozpoczęcie prac, które pozwolą ominąć Lubraniec (powiat włocławski) i uwolnić miasto od ruchu ciężarowego. Intensywnie przygotowujemy się także do realizacji kolejnych inwestycji. Pomogą nam w tym konsultacje społeczne i opracowania zlecone przez lokalne samorządy. Do tej pory marszałkowskie środki wsparły budowę 8 obwodnic.

 

Obwodnice to  jeden z lepszych sposób na poprawę komunikacji i bezpieczeństwa w miastach naszego województwa. Obejście miasta w Lubrańcu będzie  już dziewiątym, który powstanie w regionie przy udziale środków Unii Europejskiej w ramach naszego Regionalnego Programu Operacyjnego. W nowej perspektywie zbudujemy kolejne obwodnice – mówi marszałek województwa Piotr Całbecki.

 

Inwestycja w Lubrańcu realizowana jest w trybie zaprojektuj i wybuduj. W ubiegłym roku podpisaliśmy umowę o wartości 48 mln zł. Zakończenie prac projektowych  planowane  jest w drugiej połowie tego  roku. Po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej wykonawca przystąpi do budowy. Obwodnica powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 270, po zachodniej stronie miejscowości. Będzie miała długość 5 kilometrów. Trasa otrzyma parametry techniczne drogi o nośności do 11,5 ton na oś. Jezdnia będzie miała szerokość 8 metrów (wraz z opaskami), zaplanowano także pobocza o szerokości 1,5 metra. Obwodnica objęta zostanie 7-letnią gwarancją. Zakończenie prac planowane jest za dwa lata.

 

 Zlecimy kolejne inwestycje

Przygotowaliśmy też koncepcję niezbędną do budowy obwodnicy Tucholi. Trasa o długości 10 kilometrów  ominie miasto od strony południowo-zachodniej. Wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum, osiedla Rudzki Most i Bladowa. Przebieg trasy uzgodniony został w konsultacjach społecznych. Prace nad dokumentacją zostaną zakończone po wydaniu ostatecznego postanowienia przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, który już od 2 lat rozpatruje odwołanie jednego z mieszkańców.

 

Podobna dokumentacja powstaje dla obwodnicy Więcborka. Nowa trasa ominie zarówno miasto Więcbork  jak i miejscowość Witunia od zachodu. Będzie miała 5,5 kilometra długości. Taki przebieg trasy zyskał najwięcej pozytywnych opinii w trakcie konsultacji społecznych. Wykonawca dokumentacji wystąpił z wnioskiem o wydanie przez gminę decyzji środowiskowej.  Zakładamy, że gotową koncepcją  wraz z decyzją środowiskową dysponować będziemy na początku przyszłego roku.

 

W związku z pracami zleconymi przez GDDKiA nad obwodnicą Sępólna Krajeńskiego planujemy też opracowanie niezbędnego do połączenia drogi wojewódzkiej nr 241 od strony Więcborka z obwodnicą w ciągu drogi krajowej nr 25. Pozwoli to docelowo wyprowadzić cały tranzyt z Sępólna Krajeńskiego.

 

Gotowe koncepcje i ostateczne decyzje środowiskowe pozwolą na rozpoczęcie rozmów z gminami o podziale kosztów budowy nowych dróg i zmianach w układzie dróg wojewódzkich.


(mrf.)

kujawsko-pomorskie.pl

Linki do mediów lokalnych.

Please follow and like us:

Dodaj komentarz

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook