28 października 2020

Ponownie przesunięto termin otwarcia ofert na przebudowę drogi DW 240. Pytamy, co się dzieje?

7 min read

Szanowni Państwo, dzieją się rzeczy wielkie i nie do końca zrozumiałe dla przeciętnego, zagonionego każdego dnia wyborcy, przynajmniej takie można odnieść wrażenie w chwili, kiedy okazuje się, że pewne informacje ukrywa się wyjątkowo głęboko, lub kamufluje urzędniczym bełkotem.

Jak dojść prawdy? Najlepiej zapytać najbardziej zainteresowaną i podobno najbardziej kompetentną osobę. Dzisiaj z pełną odpowiedzialnością można powiedzieć, że… niekoniecznie. Działając wbrew tej niepisanej regule,  uczyniliśmy dokładnie odwrotnie.

Jak grom z jasnego nieba, napłynęła informacja, że przebudowa nieszczęsnej DW 240 ( Świecie Tuchola), znowu się odwlecze. Pamiętamy doskonale tamten dzień i tamte chwile, kiedy podczas ostatniego spotkania z panem marszałkiem, miały zapaść kluczowe dla mieszkańców naszego powiatu decyzje w sprawie 240-stki. Efekt? Lokalnych dziennikarzy, za drzwi sali sesyjnej powiatu, wyprosił w-ce przewodniczący sejmiku – to kuriozum, za podobne działania otrzymuje się wyroki! Wtedy przekroczono Rubikon pierwszy raz i o jeden raz za dużo. Stało się, sprawę załatwiono za zamkniętymi drzwiami, jednak społeczeństwo nigdy nie poznało szczegółów tych obrad, pomimo zasłony dymnej w postaci kolejnej konferencji prasowej, jednak bez udziału najważniejszych osób w województwie, a którą wymusił TOKiS – PRESS.

To zdarzenie podważyło wszelkie kompetencje Zarządu Powiatu z Panem Starostą Tucholskim włącznie. To właśnie od tamtej pory TOKiS – PRESS na znak protestu, znacząco ograniczył relacje sesyjne. Mówiąc prościej, straciliśmy zaufanie do decyzji i wypowiedzi Zarządu Powiatu. Co gorsza, instytucja ta właśnie zaczęła stosować podwójne standardy w kwestii informacji.

Ciężki zarzut? Owszem, niestety, mający podstawy. I wracamy do wspomnianego przesunięcia terminu otwarcia ofert, na przebudowę nieszczęsnej 240-stki. Za pośrednictwem poczty elektronicznej zapytaliśmy i poprosiliśmy, o wszelkie informacje związane z przesunięciem realizacji przebudowy DW 240 ze specjalnym uwzględnieniem powodów tej decyzji. Ponieważ mamy świadomość tego, że informacje o sytuacji nadeszły do starostwa w formie pisma, poprosiliśmy o jego udostępnienie.

Jakież było zdziwienie, kiedy nadeszła odpowiedź o treści, która zwyczajnie zwala z nóg. To jak podpisanie wyroku śmierci na siebie samego (śmiech). W kilku żołnierskich zdaniach, odpowiedziano nam, że procedury przetargowe związane z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 240 prowadzi Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy i że w związku z tym, powyższym zapytanie mamy kierować do rzecznika prasowego ZDW w Bydgoszczy. Brawo! Odsyłanie od Annasza do Kajfasza, nową formą obrony?

Dość obraźliwe,  znamy procedury, wiemy, kogo zapytać, ale…, wybór padł na najbliższych zainteresowanych, no właśnie, jakimś dziwnym trafem ( to apropos podwójnych standardów) tucholskie starostwo było bardziej chętne do udzielania odpowiedzi jednej z innych, lokalnych redakcji, z niemieckim rodowodem, urzędnicy byli znacznie bardziej chętni do dzielenia się wiedzą, na temat zmian terminarza rozpoczęcia zmagań z przebudową wspomnianej drogi.

Ponieważ podobne niuanse śledzimy wyjątkowo pilnie, uznaliśmy za stosowne, że sprawdzimy, jaka odpowiedź nadejdzie do nas. Starostwo jak zwykle dało się zapędzić w kozi róg, i zrobiło to, co zrobiło. Teraz naturalnym pytaniem jest, czy to swoiste wyrażenie dezaprobaty na to, że wytykamy starostwu rażące zaniedbania, np. w kwestii skandalicznego stanu dróg, których naprawa leży w jego gestii? To tylko jeden przykład, ale możemy przedstawić ich znacznie więcej! A może nie pasujemy do układanki, której głównym celem jest ocieplanie wizerunku starostwa na skraju bankructwa (sprawców tego stanu nie ukarano do dzisiaj!), poprzez uprawianą od jakiegoś czasu „propagandą sukcesu”, poprzez stworzone za publiczne pieniądze własne media, ślące w stronę odbiorców, wyłącznie pozytywy? Skoro tak, to ten stan tłumaczy zbyt wiele. Nie mówicie jak jest, zatajając potworne „wpadki”, zaniedbania i rażące niedociągnięcia!

Istnieje pewne określenie, które właśnie teraz ponownie robi zawrotną karierę: „ogłupianie społeczeństwa”, które ślepo ufa swoim wybrańcom. W naszej ocenie, władze powiatu i to w trybie natychmiastowym, powinny podać się do dymisji, zachowując resztki godności i przyzwoitości. Powinny zostać rozpisane nowe wybory, w przeciwnym wypadku dojdzie do tragedii i to dosłownie! Ponieważ jest to nierealne w tym środowisku, pociągniemy wiele wątków, które jasno wykazywać będą trafność tak drastycznej oceny.

Droga wojewódzka 240 jest jak Jonasz, ciągnie się od lat, niestety nie jest lepiej i z innymi drogami dojazdowymi do Tucholi. Mówiąc krótko, cywilizacja drogowa kończy się zawsze na kilka kilometrów przed Tucholą. Widomym znakiem jest pierwsza wyrwa w jezdni – witamy w Powiecie Tucholskim!

 

Przesunięcie terminu otwarcia ofert na przebudowę drogi DW 240 ma swoją przyczynę, jest nią protest firmy SKANSKA. Nie było specjalnie kłopotliwym, odszukanie właściwych dokumentów, które są dowodem na to, co właśnie się dzieje. Skoro tak, to nic nie dzieje się bez przyczyny, a kiedy nie wiadomo, o co chodzi, zawsze w grę wchodzą pieniądze i to wyjątkowo spore, drugą i trzecią przyczyną są: czas i ustalenia, a te podejmują dodatkowi gracze – urzędy wydające stosowne zezwolenia. Jest tak i tym razem, kto gra przeciwko firmie, która ma zająć się „syzyfową pracą” również zimą? Trudno się dziwić temu, że SKANSKA starannie analizuje rzeczywistość.

Mamy jedną, jedyną okazję zapoznania się z urzędniczym dialogiem / bełkotem, który bardzo skrupulatnie „zapakowano” w miliony treści zawartych w Biuletynie Informacji Publicznej, chyba najbardziej chromej instytucji tego województwa.

Przypomnijmy, co zawiera łaska Pana Marszałka w kwestii DW 240

Zadanie obejmuje odcinek od skrzyżowania ul. Warszawskiej i Nowodworskiego w Tucholi do Bysławia oraz 3 kilometrowy fragment pomiędzy miejscowością Polski Konopat i DK nr 91 w Świeciu. DW nr 240 stanowi ważny łącznik pomiędzy DK nr  91 (Świecie)  oraz DK  nr 22 (Chojnice). Należy do dróg wojewódzkich, gdzie notowane są największe natężenia ruchu. W ciągu doby korzysta z niej od 6 do 11 tysięcy pojazdów.

Jezdnia po przebudowie  zostanie wzmocniona i otrzyma szerokość 7 metrów, a po obu stronach powstaną półmetrowe opaski bitumiczne. Wraz z modernizacja drogi konieczne będą remonty mostów w Rudzkim Młynie na rzece Stążka i w Szumiącej na strudze Szumiąca. Poza tym przebudowany zostanie wiadukt nad linią kolejową w Terespolu Pomorskim. Przy tych obiektach dobudowane zostaną kładki dla pieszych i rowerzystów, ponieważ na całym modernizowanym odcinku projektowana jest ścieżka dla pieszych i rowerzystów. Separacja  pojazdów i innych uczestników  ruchu to najlepszy sposób na zdecydowane ograniczenie liczby wypadków. Znikną też niebezpieczne zakręty w miejscowościach Teolog, Rudzki Most i Szumiąca. Inwestycja będzie wymagała przebudowy kilkunastu przepustów, zatok autobusowych, miejsc postojowych i  chodników. W Płazowie projektowane jest obejście miejscowości, przy którym  powstaną dodatkowe miejsca parkingowe dla samochodów osobowych oraz autobusów, a także punkt do kontroli i ważenia pojazdów. Ponadto na obejściu powstanie stacja meteorologiczna wraz z kamerami. Tego typu instalacje pozwalają nam przede wszystkim sprawniej koordynować prace związane z zimowym  utrzymaniem dróg, a kierowcy są ostrzegani za pomocą wyświetlaczy o aktualnych warunkach panujących na drodze.

Niestety, zacytowana informacja ( za zdw-bydgoszcz.pl) jest wyłącznie wersją dla opinii publicznej. Szukając głębiej, odnajdziemy informacje, które dalekie są od oczekiwań ludzi, którzy dzięki braku wiedzy z ust wybranych przez nich przedstawicieli, żyją w ułudzie. To niedopuszczalne i zwyczajnie nieuczciwe!

Nie ma mowy o włączeniu w zadanie odcinka pomiędzy Tucholą, a Bladowem, już ten fakt jest skandalem, bo obiecywano coś zgoła innego. Wyznaczono fragmenty DW 240, które będą remontowane, oznacza to, że nie będzie pełnej modernizacji tej przeklętej drogi!

Ponieważ mamy długi, świąteczny weekend, a pogoda raczej nie będzie nas rozpieszczała, proponujemy lekturę, po której wszystko pięknie się wyjaśni, łącznie z tym, skąd wzięło się opóźnienie otwarcia przetargowych kopert.

Takie cuda wyłącznie u nas!

Ogłoszenie opublikowane (147kB)

 

JEDZ w formacie ‚pfd’ (91kB)

JEDZ w formacie „xml” (134kB)

Instrukcja dot. JEDZ (1215kB)

Informacja nt. JEDZ (278kB)

 

Kopia odwołania z dnia 14.03.2017r. (1003kB)

Pismo dot. odwołania z dnia 14.03.2017r. (775kB)

Wysłane sprostowanie do ogloszenia 10/04/2017 (76kB)

Modyfikacja SIWZ i OGŁOSZENIA (601kB)

Sprostowanie ogłoszenia TED (73kB)

Wysłane sprostowanie do ogloszenia 10/04/201712 (77kB)

Sprostowanie ogłoszenia z 14.04.2017r. (73kB)

 

Pismo dot. odwołania z dnia 20.04.2017r. + modyfikacja SIWZ (3) i ogłoszenia (3) (2116kB)

Kopia odwołania z dnia 20.04.2017r. (949kB)

Sprostowanie ogłoszenia wysłane do publikacji (3) (76kB)

Opublikowane sprostowanie ogłoszenia (3) (74kB)

 

Mówimy jak jest, a jest to w interesie społeczności, którą od lat wykorzystują ludzie, którzy zostali „przyspawani” do swoich foteli, oderwanie ich będzie trudne, ale nie niemożliwe!

Refleksja nasuwa się jedna…


Mariusz R.Fryckowski

Please follow and like us:
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook