Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tucholi organizuje szkolenie dla samorządowców!
2 min readPowiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tucholi informuje, że w dniu 02 października 2013 r. (środa) w Książnicy Tucholskiej, w Sali nr 8, ul. Pocztowa 7 w godzinach od 8.30 do 15.00 odbędzie się bezpłatne szkolenie dla pracowników samorządowych z terenu powiatu tucholskiego na temat – Sztuki negocjacji w praktyce.
Zaiste kapitalny pomysł, świetnie wpisałby się w powiatową rzeczywistość, gdyby dotyczył odbudowy zrujnowanych finansów o których, zwłaszcza ostatnio zarobiło się niewymownie… cicho.
Oczywiście mediów jak zawsze nie powiadomiono, ale być może ten stan już wkrótce ulegnie zmianie, dzięki nam.
O szkoleniu zawiadomiono następujące instytucje:
- GOPS w Cekcynie, Lubiewie, Kęsowie, Gostycynie, Śliwicach
- OPS w Tucholi
- Urzędy Gmin w Cekcynie, Lubiewie, Kęsowie, Gostycynie, Śliwicach
- Urząd Miasta w Tucholi
- Starostwo Powiatowe w Tucholi
- PCPR w Tucholi
- Urząd Skarbowy w Tucholi
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Tucholi
- Komenda Powiatowa Policji w Tucholi
- Sąd Rejonowy w Tucholi
HARMONOGRAM SZKOLENIA 02.10.2013 r.
Temat szkolenia: „Sztuka negocjacji w praktyce”
Prowadzący szkolenie: Marta Gil- Budzyńska
L.p. |
Tematyka szkolenia |
1. | Panel wprowadzający:– cele szkoleniowe oraz oczekiwania uczestników- organizacja szkolenia
– Profil Skutecznego Negocjatora – Filary sukcesu w negocjacjach |
2. | Skuteczne negocjacje a komunikacja w pracy samorządowca:– podstawowe założenia komunikacji- przebieg procesu komunikacji, stosowanie zróżnicowanych form komunikacji w zależności od potrzeb- techniki skutecznej komunikacji ułatwiające porozumiewanie się w pracy: parafrazowanie, odzwierciedlanie, aktywne słuchanie, kontrola
– FUKO-K, czyli o tym jak skutecznie udzielać informacji zwrotnej w relacji z klientem |
3. | Asertywność jako wsparcie negocjacji w pracy samorządowca:– asertywność- budowanie komunikatów asertywnych, różnice między zachowaniami agresywnymi, uległymi, manipulacyjnymi i asertywnymi- komunikaty typu „ja-ty” a wzajemny szacunek w negocjacjach i mediacjach
– podstawowe techniki asertywności, w tym asertywna odmowa – a może relacyjnie? po co nam relacje?, reguły wywierania wpływu wg Roberta Cialdiniego |
4. | Negocjacje w praktyce samorządowca:– studium przypadku- negocjacje w praktyce-B.A.T.N.A.- Ale jakie mamy opcje?
– podstawowe reguły negocjacyjne a typologia klienta (klient bojaźliwy, zdezorganizowany, który myśli, że wszystko wie, gadatliwy, powściągliwy, entuzjasta, który zawsze mówi NIE) – strategie i style negocjacyjne: twardy, miękki, rzeczowy – podstawowe techniki negocjacyjne – przygotowanie do rozmowy negocjacyjnej – studium przypadku- negocjacje w praktyce |
5. | W jaki sposób możemy rozwijać sztukę negocjacji w praktyce?– wypracowanie indywidualnego planu rozwoju w zakresie sztuki negocjacji |
***
Oczywiście projekt współfinansowany jest ze środków unijnych, a resztę dopłaci zapewne Święty Piotr, o ile prędzej nie ucieknie z krzykiem, widząc tucholskie realia samorządowe.
(red.)