28 października 2020

Specjalista od rozwiązywania spraw niemożliwych (felieton)

3 min read

Zwalczanie praktyk niekorzystnych dla przedsiębiorców i konsumentów – to główne cele nowej ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Nowelizacja została przyjęta dzisiaj przez Senat.

Nowa regulacja, wprowadza istotną zmianę dotyczącą ochrony konsumentów. Prezes UOKiK będzie miał możliwość publicznego ostrzegania o praktykach naruszających zbiorowe interesy konsumentów, które mogą narazić ich na poważne straty finansowe.

Dla przedsiębiorców korzystne będą zmiany w programie łagodzenia kar leniency, który umożliwia uczestnikowi niedozwolonego porozumienia uniknięcie lub obniżenie sankcji finansowej w zamian za współpracę z Urzędem i dostarczenie informacji na temat zmowy. Obecnie tylko podmiot, który jako pierwszy poinformuje Urząd o niedozwolonych praktykach, może liczyć na całkowite zwolnienie z kary – pozostali na obniżenie sankcji. Wprowadzone rozwiązanie, tzw. leniency plus umożliwi przedsiębiorcy, który złoży wniosek jako drugi lub kolejny, uzyskanie dodatkowego obniżenia kary o 30 proc, jeśli poinformuje Urząd o innej zmowie, której również był uczestnikiem. W tej drugiej sprawie będzie miał status pierwszego wnioskodawcy i uniknie w niej kary finansowej.

Przyznać trzeba, że ta niezwykle istotna informacja dla wielu ludzi brzmi jak język indian Nawaho , ale łatwo dojść istoty sprawy korzystając z usług osoby kompetentnej, a taką w Tucholi mamy!

Zawsze uśmiechnięty, życzliwy każdemu, pełni funkcję, która nie jest pracą, a powołaniem, a kto wie, możne i pasją – pan Marek Wolski – Powiatowy Rzecznik Konsumentów – specjalista od rozwiązywania spraw niemożliwych.

TOKiS – PRESS od samego początku wypowiedział wojnę każdemu, kto waży się dokonać oszustwa, nawet w majestacie niestety chromego, polskiego prawa. Dwa lata temu poszliśmy w tej batalii krok dalej i tępimy tych, którzy w tym procederze pośredniczą. O co walczymy? O to, aby obywatel – konsument, mieszkaniec naszego powiatu, był bezpiecznym w sytuacjach, gdzie szemrane firemki, uciekając się do wyjątkowo perfidnych metod manipulacji mają jeden cel – wykorzystać łatwowiernych i naiwnych.

Właśnie takimi sprawami również zajmuje się pan Marek. Miejmy jednak świadomość tego, że to zaledwie drobny wycinek spraw, którymi zajmuje się nasz rzecznik.

Dzisiaj sytuacja powoli ulega poprawie, państwo zaczyna dostrzegać skalę problemu, zwłaszcza w sektorze bankowym i tworzy mechanizmy obronne. Zanim jednak dojdzie do względnego unormowania sytuacji, minie sporo czasu, tym samym praca rzecznika wydaje się nie mieć końca.

Powiat Tucholski ma szczęście, mamy świetnego i co najważniejsze, bardzo skutecznego rzecznika.

Obejrzyjmy i wsłuchajmy się w to, o czym mówi i z czym walczy pan Marek Wolski.

MAREK WOLSKI

Rzecznik przyjmuje w następujące dni tygodnia:
poniedziałek,środa, czwartek, piątek w godz. 7.30.- 14.30
wtorek 9.00-16.00

ZAKRES CZYNNOŚCI:
– udzielanie porad i informacji prawnych z zakresu ochrony interesów konsumentów,
– wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie,
za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach interesów konsumentów.

ADRES:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
ul. Pocztowa 7 (I piętro, pokój 107)
89-500 Tuchola

tel. (52) 5590733
fax. (52) 5590701
e-mail: rzecznik@tuchola.pl

_____________________

Mariusz R.Fryckowski

Please follow and like us:
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook