28 października 2020

STOP NACIĄGACZOM! Rzecznik praw konsumenta niczym szeryf

2 min read

W Polsce świetnie prosperuje wiele firm, których głównym zadaniem jest przygotowanie osób zatrudnionych w firmach handlowych do tego, aby… oszukać klienta i to w majestacie obowiązującego prawa!

Jak to możliwe? Nie jest to „trend polski”, a globalny. Klient nie ma myśleć o swoich potrzebach, a zaspakajać je wydając pieniądze nawet wtedy, gdy produkt nie jest mu potrzebny. Działalność wspomnianych firm nie jest z gruntu zła, ważne jest kto i w jaki sposób nabyte umiejętności wykorzysta – socjotechnika w służbie handlowców? To fakt!

TOKiS od lat przestrzega swoich czytelników przed wszelkiego rodzaju firmami, które stosując „typowe chwyty” starają się dosłownie wcisnąć swoje produkty i usługi. Niestety, wiele osób, zwłaszcza w podeszłym wieku ulega, co w efekcie doprowadza do rodzinnych tragedii. Ułomne, polskie prawo powoli zmienia się i dostosowuje do nowych warunków rynku, niestety, naciągacze ciągle wygrywają. Mikro pożyczki na paskarski procent, firmy „medyczne”, które z leczeniem mają tyle wspólnego, co zakład oponiarski z przemysłem nuklearnym i wiele innych. Przekręty dzieją się na naszych oczach i niestety, pośrednio udział w tym bierze również władza, nawet lokalna. Czy świadomie? Chcemy wierzyć, ze nie. 

Właśnie tym sprawom swoją wypowiedź podczas V sesji Rady Powiatu poświęcił nasz powiatowy szeryf – rzecznik praw konsumenta przy powiecie tucholskim – pan Marek Wolski. Mamy szczęście, że nasz powiat ma tak silnie zaangażowanego w sprawy  społeczne specjalistę, którego uwadze nic nie ujdzie. Niestety, jest w tej walce osamotniony, choć to praca dla całego sztabu Jego „zastępców”, których nie ma.

Musimy zdać sobie sprawę z tego, że praca rzecznika będzie syzyfową, jeżeli sprawa oszustów nie będzie nagłaśniana, władza musi mieć świadomość tego, że wszelki wynajem pomieszczeń w jednostkach uspołecznionych jest niczym innym, jak współudziałem w tym procederze. Należy przerwać ten łańcuch zależności i to w wielu miejscach, by zniechęcić „kanciarzy” od naszego, lokalnego rynku.

Jeżeli zadzwoni Twój telefon, a głos z drugiej strony namawiać cię będzie do wzięcia udziału w pokazach, konkursach itd, zachowaj czujność, nikt nie robi tego za darmo, czy z czystej miłości do bliźniego. Miej świadomość tego, że jesteś tylko obiektem, którego należy „zbajerować” pięknymi słówkami, mającymi na celu wymuszenie jakiejkolwiek więzi, poprzez dość prymitywne, acz chwytliwe zabiegi socjotechniczne, tylko w jednym celu – wykorzystania twojej łatwowierności.

Poddasz się, zapłacisz… i to słono!

______________________

(mrf.)

Please follow and like us:
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook