29 października 2020

Wyrównać szanse przez indywidualizację

2 min read
Zakup pomocy dydaktycznych oraz organizacja dodatkowych zajęć dla uczniów, to zakres realizacji kilkudziesięciu projektów z całego regionu dotyczących indywidualizacji procesu nauczania w pierwszych klasach szkół podstawowych. Zarząd województwa zdecydował o dofinansowaniu 42 takich przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
 
– To programy, które mają pomóc nauczycielom we wspieraniu osobistego rozwoju dziecka. Każdy z uczniów jest inny i zupełnie inaczej odbiera szkołę. Dlatego program nauczania musi być dostosowany do indywidualnych potrzeb dzieci – mówi marszałek Piotr Całbecki.Ogłoszony wiosną przez Urząd Marszałkowski nabór projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki miał charakter systemowy. Oznacza to, że szansę na uzyskanie wsparcia mieli wszyscy beneficjenci, którzy złożyli wnioski spełniające kryteria formalne i merytoryczne (inaczej niż w przypadku konkursów, w których tworzy się listy rankingowe). W ramach naboru wpłynęło w sumie 56 wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę 3,9 miliona złotych. Do tej pory zarząd województwa zatwierdził do dofinansowania 42 projekty. Pozostałe mają szansę na realizację po uzupełnieniu wniosków.Projekty obejmują organizację zajęć dodatkowych dla uczniów oraz zakup pomocy dydaktycznych i sprzętu. W zajęciach wezmą udział między innymi dzieci mające trudności w nauce, ale także uczniowie szczególnie uzdolnieni, którzy będą mogli rozwijać swoje zainteresowania. Przedsięwzięcia obejmują między innymi organizację zajęć terapeutycznych, wyrównawczych i psychoedukacyjnych.

Projekt przygotowany przez gminę Sośno (powiat sępoleński) obejmie wsparciem ponad 150 uczniów ze szkół podstawowych z terenu gminy, które wezmą udział między innymi w zajęciach z logopedą, dla dzieci zagrożonych dyslekcją oraz rozwijających zdolności artystyczne, matematyczno-przyrodnicze oraz językowe. Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Wsi Trzeciewnica i Suchary w powiecie nakielskim przygotowało projekt, z którego skorzysta 34 uczniów Niepublicznej Szkoły Podstawowej Trzeciewnicy. Dzieci wezmą udział w zajęciach logopedycznych, dydaktyczno-wyrównawczych, gimnastyce korekcyjnej oraz dogoterpaii.

Lista wszystkich przedsięwzięć tutaj.

Wsparcie na rozwijanie programów indywidualnej pracy z dzieckiem trafiło także do szkół z całego regionu w ramach dwóch edycji programu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w województwie kujawsko-pomorskim”. Więcej na ten temat tutaj

 

________________________

(red.)

kujawsko-pomorskie.pl

Please follow and like us:
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook