Ruszyła rekrutacja do projektu „Kujawsko–Pomorska Teleopieka Etap I”. Termin rekrutacji: od 05.11.2024 r. do 22.11.2024 r. W wyniku rekrutacji do udziału w programie zostaną zakwalifikowane 33 osoby.
Projekt jest współfinansowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021 – 2027, Priorytetu FEKP.08 Fundusze Europejskie na Wsparcie w Obszarze Rynku Pracy, Edukacji i Włączenia Społecznego, Działanie FEKP.08.24 Usługi Społeczne i Zdrowotne.
Partnerem wiodącym jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu w partnerstwie z Wojewódzką Stacją Pogotowia Ratunkowego w Bydgoszczy, Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu, Fundacją Ekspert – Kujawy z siedzibą w Inowrocławiu oraz gminami województwa kujawsko-pomorskiego.
Projekt jest skierowany do osób:
- potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (z powodu wieku, stanu zdrowia lub niepełnosprawności);
- mieszkających, pracujących lub uczących się na terenie gminy Tuchola;
- niekorzystających z opieki instytucjonalnej.
Oferowane formy wsparcia:
- pomoc sąsiedzka – wsparcie w codziennym życiu;
- usługi teleopieki (opaski) – zapewniają bezpieczeństwo w domu i poza nim;
- pogłębiona analiza stanu zdrowia – wyłącznie dla osób, które otrzymają opaski.
Dodatkowe punkty przy rekrutacji zdobędą osoby, które:
- mają znaczną lub umiarkowaną niepełnosprawność;
- posiadają niepełnosprawność sprzężoną;
- zmagają się z zaburzeniami psychicznymi;
- posiadają niepełnosprawność intelektualną;
- posiadają całościowe zaburzenia rozwojowe;
- korzystają z Programu FE Pomoc Żywnościowa;
- mieszkają samotnie;
- są w kryzysie bezdomności lub zagrożone wykluczeniem społecznym (zamieszkują w mieszkaniach treningowych/wspomaganych).
Jak się zgłosić:
- osobiście – zgłoszenia można składać w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Tucholi przy ulicy Świeckiej 45, w dniach roboczych od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy urzędu od 8:00 do 15:00;
- pocztą – wyślij zgłoszenie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Świecka 45, 89-500 Tuchola, z dopiskiem „Rekrutacja Kujawsko–Pomorska Teleopieka Etap I”;
- mailowo – zgłoszenie prześlij na adres e-mailowy: pomocspoleczna@tuchola.pl
Dokumenty wymagane do zgłoszenia:
Formularz zgłoszeniowy – załącznik nr 1;
Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów formalnych i merytorycznych (punktowanych): np. rachunki / decyzje itp. z imieniem i nazwiskiem oraz adresem zamieszkania potwierdzające zamieszkiwanie na terenie gminy Tuchola, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub dokument równoważny.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.
(red.)
tuchola.pl