0 3 min 4 tygodnie

Osoby, które pobierają  świadczenia długoterminowe z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, muszą pamiętać o tym, aby na bieżąco informować ZUS o zmianie adresu zamieszkania i  numeru rachunku bankowego. Niedopełnienie tej formalności może mieć wpływ nie tylko na obieg informacji, ale także na wypłatę emerytury czy renty.

Każdą zmianę adresu, numeru rachunku bankowego emeryt, rencista czy pobierający inne świadczenie wypłacane przez ZUS powinien zgłosić do Zakładu najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem płatności swojego świadczenia. Jeśli zrobi to z opóźnieniem, to może zdarzyć się, że emerytura, renta zostanie zwrócona do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Wciąż zdarzają się klienci, którzy  o tym obowiązku zapominają. Składają dyspozycję zmiany danych kilka dni przed datą wypłaty świadczenia i jednocześnie zamykają poprzedni rachunek bankowy. Przekazanie pieniędzy pod błędny adres, czy na nieistniejący już numer konta powoduje, że emerytura, czy renta zostaje zwrócona do ZUS, a senior musi dłużej czekać na przekaz z poczty lub przelew bankowy.

By uniknąć takiej sytuacji, należy jak najszybciej poinformować ZUS o zmianie adresu, pod którym zamieszkujemy czy numeru rachunku bankowego, na który ma być przekazywana emerytura, renta czy inne świadczenie długoterminowe. Wskazanie prawidłowych i aktualnych danych ma duży wpływ nie tylko na przepływ informacji, ale także na wypłatę świadczeń.

Osoby mieszkające w Polsce zmianę danych adresowych, osobowych lub rachunku bankowego mogą złożyć na druku EZP. Formularz można złożyć osobiście w placówce ZUS, wysłać pocztą lub przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim


(red.)

tucholski.pl

Please follow and like us: