0 4 min 5 miesięcy

nowym kolejowym rozkładzie jazdy zwiększamy liczbę połączeń i wymiar pracy eksploatacyjnej, a od września uruchomimy pociągi Bydgoszcz-Ciechocinek i Toruń-Ciechocinek – poinformował podczas dzisiejszej (5 grudnia) konferencji prasowej marszałek Piotr Całbecki. Podczas spotkania z dziennikarzami – w którym uczestniczyli też członek zarządu województwa Aneta Jędrzejewska, burmistrz Ciechocinka Jarosław Jucewicz i członek zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Arnold Bresch – podpisano list intencyjny w sprawie przywrócenia ruchu na jedynej linii kolejowej do najbardziej znanego kujawsko-pomorskiego uzdrowiska.

– Dotrzymujemy słowa. Obiecywaliśmy przywrócenie bezpośrednich pociągów z Bydgoszczy i Torunia do Ciechocinka – i to realizujemy – podkreśliła odpowiedzialna w zarządzie województwa za publiczny transport pasażerski członek zarządu Aneta Jędrzejewska. – Chcemy uruchomić te relacje od 1 września 2024, a najpóźniej w grudniu 2024.

Podpisany dziś list intencyjny w sprawie przywrócenia połączeń pasażerskich na linii kolejowej Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek jest deklaracją woli samorządu województwa, władz miejskich Ciechocinka i administrującej krajową infrastrukturą kolejową państwowej spółki PKP PLK o jak najszybszym podjęciu stosownych działań. PKP PLK zakłada przeprowadzenie gruntownego remontu linii, Ciechocinek m. in. partycypację w remoncie dworca miejskiego i finansowaniu uruchomionych połączeń, samorząd województwa uruchomi pociągi do Ciechocinka jak tylko to będzie możliwe.

– Jak tylko infrastruktura będzie gotowa, wprowadzimy tam nasze pociągi. Cieszę się, że władze Ciechocinka zdecydowały się współfinansować te połączenia. Ta linia – obsługiwana początkowo przez cztery pary pociągów, ale przygotowujemy się do uruchomienia ośmiu par  – będzie oczywiście zachętą dla odwiedzających nasz kurort, ale myślimy tu przede wszystkim o lokalnych podróżnych, dojeżdżających do pracy i do szkół – wskazał marszałek Piotr Całbecki.

Na finansowanie regionalnych przewozów pasażerskich w przyszłym roku samorząd województwa przeznacza rekordowe 225 mln złotych (wobec 200 mln złotych w 2023 r. – wzrost o 12,5 proc.). Oznacza to dodatkowe pociągi w nowym rozkładzie jazdy (w tym na liniach Toruń-Grudziądz i Bydgoszcz-Toruń), wzrost pracy eksploatacyjnej o 5 proc. ( do ponad 6 mln pociągokilometrów) i gwarantowaną wieloletnimi kontraktami waloryzację stawek przewozowych dla operatorów kolejowych (od 10 grudnia 2023 do 14 grudnia 2024 dla Arrivy RP 30,01 złotych i 26,84 złotych brutto na każdy pociągokilometr, dla Polregio 29,64 złotych i 31,06 złotych brutto).

Sukcesem województwa jest coraz większa liczba przemieszczających się na terenie regionu koleją – w ubiegłym roku nasze pociągi przewiozły 6 mln osób, w pierwszych trzech kwartałach tego 5,8 mln osób.

 

 

W konferencji uczestniczyli też m.in. Grażyna Dalak-Ożóg z Polregio i Marcin Polewicz z Arrivy oraz dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Wiktor Plesiński.


(red.)

Mat. partnera

Fot. Szymon Zdzieblo/tarantoga.pl dla UMWKP

Fot. tokis.pl