29 lipca 2021

TELEWIZYJNO FILMOWA AGENCJA PROMOCYJNO INFORMACYJNA

TUCHOLSKA OFICYNA KULTURALNA i SPOŁECZNA tokIs – press tv

Miejscowi znają go doskonale, pasażerowie autobusów szynowych tej linii, korzystają z niego każdego dnia. Przed jego pokonaniem pojazdy szynowe zwalniają i to bardzo, znak to nieomylny, że most najlepsze lata ma za sobą, a jego remont być może kiedyś wreszcie się wydarzy, ale nie zawsze tak było…

Cofnijmy się do lat 70-tych ubiegłego wieku w tym miejscu znaleźli się kolejarze, inżynier, który właśnie wymienił łożyska mostu, a na szlaku, tuż przed nim, stoją najcięższe w Polsce dwie lokomotywy parowe, które sprzęgnięto. Dobrym zwyczajem było, że specjalista od budowy mostów i zawiadujący lokalnym Odcinkiem Drogowym, stają pod konstrukcją i obserwują wnikliwie jej zachowanie, jeżeli się zwali, giną wszyscy pod nim, tak, tak, kiedyś były takie zasady! Wreszcie na most wtaczają się lokomotywy, wpierw powoli, później szybciej, wreszcie na moście odbywa się próba hamowania. Przejazdów było sporo, most zachowuje się prawidłowo, jest stabilny, bezpieczny, służy, właśnie, a jak technicznie sprawuje się dzisiaj?

Cóż…


(red.)

Please follow and like us:
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook