Zgodnie z ustawą, z dnia 17 grudnia 2021r. o dodatku osłonowym (Dz.U.2022 poz.1) samorządy będą przyjmowały wnioski o wypłatę dodatku osłonowego mieszkańcom.
Celem dodatku jest zrekompensowanie kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności, w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej. Stosowne wnioski należy składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, w Gostycynie (telefon kontaktowy do osoby zajmującej się tym zadaniem : 52 33 46 252).
Wnioski mieszkańcy naszej gminy mogą składać w terminie do 31 stycznia 2022r. -wówczas wypłata dodatku zostanie zrealizowana w 2 ratach : pierwsza – do 31 marca 2022r. i druga – do 2 grudnia 20222r.
Jeżeli mieszkaniec złoży wniosek po 31 stycznia 2022 – nie później niż do 31 października 2022 r. – to wypłata dodatku osłonowego nastąpi do 2.12.2022r. w pełnej wysokości – jednorazowo.
Wzór wniosku i materiał promocyjny zawiera niniejszy link: https://www.gov.pl/web/klimat/
Wójt Gminy Gostycyn
/-/ Ireneusz Kucharski