0 3 min 3 tygodnie

Od 16 stycznia 2023 roku zaczął obowiązywać na kolei nowy rozkład jazdy. Z tej okazji w Starostwie Powiatowym w Tucholi odbyło się kolejne spotkanie przedstawicieli Zarządu Powiatu oraz Dyrektorów i Pracowników jednostek oświatowych z przedstawicielem przewoźnika firmy Arriva.

Celem spotkania było omówienie obowiązujących korekt rozkładowych obowiązujących od 16 stycznia do 11 marca 2023 r. Połączenia zostały tak skonstruowane, by optymalnie dopasować je do potrzeb pasażerów, a w szczególności uczniów dojeżdżających do szkół na zajęcia. Liczne głosy ze strony dyrekcji i nauczycieli obecnych na poprzednim spotkaniu w Starostwie Powiatowym, że uczniowie muszą zwalniać się z lekcji aby zdążyć na pociąg albo czekać na kolejny zbyt długo, czy spóźnianie się na poranne zajęcia zostały uwzględnione w obecnej siatce połączeń.  Docelowo nie powinno to już powodować konieczności szukania innych możliwości dojazdu. Sytuacja obecna nie powinna sprawiać uczniom większych kłopotów z dotarciem do szkoły oraz bezpiecznego powrotu do domu.
Na spotkaniu w Starostwie Powiatowym w Tucholi, obecny przedstawiciel Arrivy Paweł Pleśniar, omówił również plany kolei na przyszłe lata. Rozmawiano m.in. o mającej nastąpić modernizacji linii kolejowej nr 201, oraz budowie nowego przystanku kolejowego w Tucholi Rudzki Most, którego zakończenie budowy przewidziane jest do końca 2023 roku.
Nowy rozkład oraz planowane inwestycje na kolei mają przyczynić się do zachęcenia jak największej liczby pasażerów do rezygnacji ze środków indywidualnego transportu na rzecz transportu zbiorowego jakim jest kolej. Wstępnie ustalono, że następne spotkanie odbędzie się w miesiącu marca i będzie dotyczyło dyskusji nad nowym wrześniowym rozkładem jazdy, aby jak najlepiej zoptymalizować go do potrzeb wszystkich podróżujących.

Niestety okazuje się, że zmiany korzystne dla uczniów spowodowały m.in. przyspieszenie wyjazdu pociągu Arrivy z Bydgoszczy. Pociąg wyjeżdżający wcześniej o 14:45 teraz wyjeżdża o 14:30. Osoby wracające z pracy mają mniej czasu na dotarcie na stację. Przedstawiciel Arrivy obiecał, że postara się jak najszybciej dokonać korekty tej godziny. Będziemy monitorować tą sytuację.

Jednocześnie, ponieważ będziemy dalej koordynować sytuację, prosimy o przekazywanie uwag do rozkładu na adres starosta@tucholski.pl.


(red.)

tucholski.pl